apa lettem, kisapám!

ApátságSOMOGYVÁR, Történelmi emlékhely, Bencés Apátság romjai

Visszatértünk Somogyvárhoz, régebben voltunk itt, de akkor fényképezni nem sikerült. A táj gyönyörű. Sajnos a romok csak alapjaiban maradtak meg az utókornak, de így is jelentős, látványos. Az apátság mellett jó ötlet a kilátótorony, melyből…

ApátságKözépkori szerzetesek 09 - Vértesszentkereszt, Bencés Apátság

Gyönyörű tájon átvezető utakon és egy rövidke gyalogúton megközelíthető az apátság romja. Túrázóknak kiváló látnivaló. Nem messze egy várrom is található. Remek túra illetve kirándulás tehető a környéken. A Vértesszentkereszti bencés apátság romjait…

ApácaVESZPRÉM - Veszprémvölgyi apácakolostor és Jezsuita templom

Eddigi túráinkban többször említettem a Veszprémvölgyi apácákat. A Szűz Mária apácakolostor az akkori városmagtól elkülönülten, a Séd-völgy nyugati részén (Vezsprémvölgy, Betekints-völgy) kapott helyet, 1020 körül. A kolostor az első apácazárda…

ApátságTihany, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Legalább 100 éve nem voltam Tihanyban, tegnap hivatalos úton erre jártam és útba ejtettem, hogy legalább egy részét meg tudjam tekinteni. Szerencsére a nyári nyüzsgésnek semmi jele nem volt (és parkolási díjat sem kellett…

ApátistvánfalvaApátistvánfalva, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Folytatva az Őrség felfedezését, ismét eljutottam két olyan faluba, ahol még nem voltam. Ezek közül az egyik Apátistvánfalva. Apátisvánfalva már szórványtelepülésnek minősül, bár nem annyira jellemző ez, mint Kétvölgy településre…

Cisztercita apátságBátaszék

1526-ban, a mohácsi csata előtti történelmi jelentőségű tanácskozások színhelye. Itt választották a sereg fővezérévé Tomory Pál kalocsai érseket, s határozták el az elhamarkodott, szerencsétlen ütközetet. Műemlék a Nepomuki Szent János-kápolna…

ApátságStainz, Schloß Stainz, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már erősen Grác felé haladtam az ahogy esik úgy puffan túrámon, amikor egy dombon hirtelen feltűnt egy hatalmas épületegyüttes tömbje. Na akkor most puffant egy jó nagyot gondoltam és igazam is lett (egyet leszámítva…

ApátistvánfalvaApátistvánfalva, Határőr emlékhely, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Korábban beszámoltam már arról, hogy amikor Apátistvánfalván jártam, ezt a kis múzeumot csak kívülről tudtam megtekinteni, mert mindig olyan időpontban volt nyitva, ami nekem nem volt megfelelő. Most is olyankor mentem…

Westminster ApátságWestminster Apátság

Másnap, miután átverekedtük magunkat a reggeli dugón, a Westminsteri apátság volt a célpont, mely az angol gótikus építészet remekműve, gyönyörű. A székesegyház ablakai Anglia legszebb gótikus ablakai közé tartoznak. A nagyméretű, háromhajós…

ApátságBélapátfalva, Ciszterci apátság, SzG3

Kihasználva a nagyon kellemes időt, elszaladtunk Szilvásváradra és Bélapátfalvára. Visszafelé néztük meg az apátságot. Az apátság alatt van egy nagy parkoló, ott kell letenni a kocsit. Innen egy kiépített úton lehet feljutni a templomhoz. Jó magyar szokás szerint…

Bencés apátságTihanyi Bencés Apátság

Tihanyi Bencés Apátság. 950 év óta van Bencés Apátság a Tihanyi félszigeten. Az alapító király I. András sírja becses…

ApátságZirc, az Apátság, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután Zirc nem esik messze a 8-as úttól, így múltkor arra kanyarodtam. Szerencsére az Apátságot megtalálni nem nehéz, mivel a főút mellett van. Az Apátság a ciszterci rend magyarországi központja. Amikor ott voltam…

ApartmanKrk, Kornic

Krk szigeten nyaraltunk, s a Punat település közelében fekvő Kornic falucskában találtunk egy kedves horvát családnál apartmant…

Oszd meg ezt a keresést: apa lettem, kisapám!